Co odkwasza organizm?

Zdecydowanie najważniejszą rolę w procesie odkwaszania organizmu przypisuje się odpowiednio dobranej do naszych potrzeb i zróżnicowanej diecie. Należy pamiętać o konieczności zachowania właściwych proporcji pomiędzy pokarmami, które powodują wzrost zakwaszenia organizmu, a tymi które go odkwaszają (czyli alkalizują), gdyż przechylenie równowagi w którąkolwiek stronę może niekorzystnie odbić się na naszym zdrowiu. Najkorzystniejsza sytuacja to taka, w której nasza codzienna dieta zawiera około 80% związków o właściwościach alkalizujących i tylko 20% tych, które zakwaszają. Istotne jest także spożywanie dużej ilości płynów (zwłaszcza wody), gdyż ich odczyn jest albo lekko zasadowy, albo wręcz obojętny dla ustroju. Nie można zapominać również o niezwykle ważnej roli tzw. higienicznego trybu życia, to znaczy odpowiedniej ilości godzin snu na dobę, a także unikaniu sytuacji stresowych.

Grupy produktów Silne właściwości odkwaszające Słabsze właściwości odkwaszające
Owoce Cytryna
Arbuz
Limonka
Mango
Papaja
Kiwi
Melon
Daktyle
Figi
Winogrona
Jabłka
Gruszki
Warzywa Szparagi
Cebula
Pietruszka
Brokuły
Czosnek
Bakłażan
Cukinia
Ogórek
Burak
Seler
Sałata
Kapusta
Marchew
Seler
Kalarepa
Por
Inne Oliwa z oliwek Pestki dyni
Migdały
Zielona herbata
Kawa zbożowa
Wino wytrawne